La Fondazione – The Foundation

fondazione march nasce a Padova il 29 Marzo 2007 con l’idea di essere non solo un luogo, ma un progetto d’arte e per l’arte contemporanea, impegnato nella promozione della ricerca artistica indipendente e nella creazione di un sistema che favorisca lo sviluppo di una creatività libera da condizionamenti e dalle leggi del mercato.

Soci Fondatori
Loris Casadei

Presidente e Direttore organizzativo

Vice-Direttore organizzativo
Chiara De Cristan

Collaborano con noi
Susanna Boetto

Collaboratrice esterna
Giulia d’Amaro Valle

Hanno collaborato con noi
Angela Di Lorenzo, Teresa Iannotta, Valentina Gottardi, Marzia Cirillo, Federica Stevanin, Daria Andreetta, Elisa Lampariello, Camilla Salvaneschi, Stefano Volpato, Ana Maria Bresciani, Antonio Cataldo, Giulia Ongaro, Valentina Danieli, Caterina Benvegnù, Diego Dal Bon, Chiara Mascarello, Elisa Franceschi, Paola Cinquina, Elena Di Pietro, Giacomo Dell’Orco, Sara Busato, Enoch Battagin, Francesca Vason.

Consulenza per l’immagine
Signaletic™

La forma giuridica di fondazione march è quella della Fondazione di partecipazione e nasce dalla convinzione della possibilità di un proficuo scambio fra arte e mondo imprenditoriale, in cui l’una riceva strumenti di sostegno e concretezza, l’altra riceva il contributo, la spinta innovativa della creatività.
Tale opportunità è stata subito colta da Porsche. Da tempo sostiene iniziative ed eventi culturali nei settori della musica, del cinema d’avanguardia, della scrittura creativa, e oggi decide di accrescere il proprio coinvolgimento, partecipando alla nascita della Fondazione come partner fondatore. Loris Casadei, direttore generale di Porsche Italia, spiega così tale scelta: “Sentiamo la responsabilità rispetto ai cittadini e al territorio in cui ha sede l’azienda. Non solo. Porsche Italia da sempre crede nella creatività dei giovani talenti e nella necessità di promuoverli e sostenerli”.

The March Foundation was created in Padova on the 29th of March, 2007 with the idea of being not only a place, but a plan for contemporary art, engaged in the promotion of independent artistic searches and in the creation of a system that favors the development of free creativity from conditionings and the laws of the market.

The identity and the naming of the Foundation come form the meeting and the confrontation between Silvia Ferri, creator of the project, and the artist Johnathan Monk. The Foundation will be called March, while during the year it will assume the name of the months that progress forward. With such a chosen character of work it wants itself to be a created structure at the moment of founding, but to be emphasized at the same time in progress of its artistic activities – cultural. The foundation that normally comes considered a solid and static institution, for its etimologic roots and its means to be associated to you for for the typology of existing foundation up to now, it instead comes conceived as a space of searching and experimentation, pieces of furniture, horizontal and soft.

Organization chart

Founding Associates
Loris Casadei – Porsche

President and Director

Vice-Director
Giulia d’Amaro Valle
Chiara De Cristan

Curator
Caterina Benvegnù

Internship
Valentina Danieli

They have collaborated with us

Image Consulting
Signaletic Srl

Press Office and media relation
FenicePr

The legal shape of March is that of a foundation of participation and is born from the conviction of the possibility of a profitable exchange between art and economy, in which one receives instruments of support and concreteness, the other receives the contribution, the innovative push of the creativity.

Such an opportunity has been given by Porsche. For a long time it has supported cultural initiatives and events in the fields of music, vanguard cinema, creative writing, and today it has decided to increase the its involvement, participating in the creation of the Foundation as a founding partner. Loris Casadei, General Manager of Porsche Italy, explains the decision: “We feel the responsibility in respect to the citizens and to the territory in which the company is centered. Not alone. Porsche Italy has always believed in the creativity of young, talented, people and in the necessity to promote them and to support them”.